Netværksgruppen for CIO's er en kilde til opdateret faglig viden på et højt niveau, hvor engagement og inspiration er i fokus.
Dansk IT's strategiske netværk for CIO'er, IT-direktører og digitaliseringsledere er et eksklusivt og fortroligt forum for erfaringsudveksling, strategisk sparring og stærke personlige relationer.
Hvorfor deltage?
✔ Fortrolighed & stærke relationer: Et lukket netværk, hvor du opbygger tætte, tillidsfulde relationer til andre IT-topledere. Du deler erfaringer, udfordringer og løsninger i et trygt forum uden kommercielle interesser.
✔ Strategisk sparring & støtte: Få værdifuld feedback fra ligesindede, der forstår din rolle og de komplekse beslutninger, du står overfor.
✔ Eksklusiv adgang til viden: Bliv inspireret af erfarne CIO’er, eksterne eksperter og virkelige cases fra både private og offentlige organisationer.
✔ Ledelsesudvikling & innovation: Styrk din rolle som digital strateg og leder gennem dybdegående samtaler om innovation, forandring og teknologiens udvikling.
✔ Fagligt fællesskab uden støj: Ingen leverandører, ingen salg – kun et fortroligt netværk af topledere med fælles ambitioner.
✔ Eksklusive internatmøder: Fire årlige to-dages møder på premium hoteller, inkl. middag og overnatning, hvor relationer styrkes, og fortrolige diskussioner kan gå i dybden.
✔ Non-profit & leverandøruafhængigt: I modsætning til kommercielle netværk drives vi af medlemmernes ønsker – ikke af salg eller sponsorater.
Medlemskab sker kun ved godkendelse af den eksisterende netværksgruppe og er for IT-topledere, der ønsker ægte sparring, stærke relationer og fortrolig erfaringsudveksling på højeste niveau.
Netværksmøder for 2025
(alle møder begynder kl. 16.30 og afsluttes dagen efter kl. 16.00)
Netværksmøder for 2026
(alle møder begynder kl. 16.30 og afsluttes dagen efter kl. 16.00)
* Afholdelsessted TBA
Generelt for mødet
Dagens tema: AI. VR/AR. IT behov hos hastig voksende Normal,. Kommunal fællesdrift
Når man har sagt A må man også sige B
v. Søren Christian Søndergaard Poulsen, Partner, syv.ai
Søren Christian Søndergaard Poulsen er partner i rådgivnings- og implementeringshuset syv.ai, der arbejder med digital transformation og AI med et menneskeligt udgangspunkt.
Med over 15 års erfaring inden for data og kunstig intelligens – bl.a. fra ATP, twoday Kapacity og Fellowmind – har Søren en dyb forståelse for både teknologien og de organisatoriske forandringer, den medfører. Han er kendt som en ildsjæl, der brænder for at engagere medarbejdere og ledere i AI’s potentiale og udfordringer.
Søren vil komme ind på potentialerne med AI, men lige så vigtigt hvordan man så realiserer dem - det gælder alt fra AI Ops, AI operating model, organisering og til opmærksomhedspunkter (særligt for AI).
1. AI er banebrydende – men kun hvis organisationen er klar til forandring. AI i sig selv skaber ikke værdi
2. Topledelserne har sovet i timen, da mange ledere ikke forstår spillereglerne i den nye AI-verden
3. AI’s største potentiale er hos vidensmedarbejdere, der bruger tid på analyse, dokumentation og informationssøgning
4. Vi har kun har set toppen af isbjerget. De mest transformative AI-løsninger ligger stadig foran os
5. Multi-modal AI er en gamechanger
Oplæg om Normal A/S
v. Jørgen Klüwer, IT Director, Normal A/S
Jørgen Klüwer er vært for CIO gruppens møde. Jørgen Klüwer er IT Director hos Normal A/S, hvor han spiller en central rolle i virksomhedens digitale udvikling. Han har tidligere haft ledende roller i Salling Group og Bilka.dk, og har stor erfaring med: Implementering af ERP-systemer som SAP og integration af e-commerce løsninger. Digital transformation og IT-strategi, især i retail-branchen.
NORMAL er en danskejet detailkæde, der åbnede dørene til den første butik i Silkeborg i april 2013, og siden da er NORMAL vokset til en kæde med mere end 900 butikker og 16.000 medarbejdere i Danmark, Norge, Sverige, Holland, Frankrig, Finland, Portugal, Spanien og Italien.
Der er masser af udfordringer i at gå fra iværksætter-forretning til international retailer, på så kort tid – dem diskuterer Jørgen gerne med gruppen for at få input til:
Fra nul til 900 butikker på 12 år, og med en ambition om at accelerere væksten yderligere i de kommende år.
Hvordan håndterer Normal IT, at systemvalg og -udvikling kan skalere med forretnings vækst – både internationalt (nye markeder) og i ren-og-skær volumen /
performance – samtidig med at imødekomme forretnings krav til et IT-landskab, der er ”let på tå” og løbende kan tilpasse sig ændrede markedsvilkår, vækst og øget digitalisering.
Jørgen sørger for en rundtur, så alle kan få set indersiden af det store lager på 78.000 kvadratmeter lager og kontor samt 60.000 kvadratmeter areal til parkering med en
facade på 507 meter ud mod Europavej E 45
Sådan kan VR og AR-teknologien styrke din forretning
v. Michael Harboe, Senior Strategic Advisor, CEO, Virsabi
Michael Harboe er en dansk tech-iværksætter og strategisk rådgiver med en stærk profil inden for digital transformation og nye teknologier. Han er CEO og grundlægger af Virsabi,
hvor han arbejder med XR-teknologier (VR, AR, MR) og hjælper virksomheder med at skabe forretningsværdi gennem virtuelle oplevelser og innovation.
Derudover er han partner i Mulmio, som rådgiver ledere om strategisk kommunikation.
Virtual Reality (VR) og Augmented Reality (AR) er teknologier, som er godt på vej til at blive en integreret del af dansk erhvervsliv. Fra interaktive kundeoplevelser til
effektiv træning og salgssupport. Virsabis kunder inkluderer blandt andre Red Bull, DSB, Carlsberg, Jabra, Mærsk, Bang & Olufsen, NORMAL og Finansforbundet.
Men hvordan kommer din virksomhed konkret i gang med at udnytte disse teknologier? I indlægget får vi svar på det spørgsmål fra Virsabis eksperter,
der også demonstrerer løsninger og deler praktiske erfaringer med AR og VR. Michael og hans kollegaer vil både dele aktuelle case fortællinger og give os hands-on oplevelser, der kan løfte den digitale strategi til et nyt niveau. Michael vil fortælle om cases fra blandt andre Normal og Carlsberg, der vil åbne øjnene for nye muligheder.
Michael og kollegaer, Jens Lauritsen, Jakob Håkonsson & Daniel Vestergaard, vil give demonstrationer
Fra 98 lokale og heterogene It-driftsmiljøer til 4-5 fælles og harmoniserede it-driftscentre på ét år
(Økonomiaftale mellem KL og Finansministeriet 2026)
Netværkets to medlemmer, Lars Sørensen, It-centerchef i Frederikshavn Kommune, og Thomas Krumbak, Stabschef for Borgerservice, HR og Digitalisering (inkl. IT) i Hjørring Kommune, folder den største omstilling på kommunal it-drift i årtier ud – vi står overfor, måske, danmarkshistoriens største offentlige IT-transition.
Over hele landet og for alle 98 kommuner er milepælene ambitiøse: senest 1. april 2026 skal kommunalbestyrelserne bl.a. have truffet beslutning om ny selskabsform, fælles målbillede for infrastrukturen, beliggenhed af driftscentre m.v. – og i perioden 1. januar til 31. december 2027 skal den basale infrastruktur samles i 4-5 fælles regionale it-driftscentre/-serviceorganisationer. Ambitionen er stærkere sikkerhed, robuste driftsmiljøer og bedre adgang til specialistkompetencer; realiteten er en tidskritisk kompleks it-transition med mange interessenter og store krav til beslutningskraft, økonomi og risikostyring.
Oplægget peger skarpt på nogle af de dilemmaer, der udfordrer, at visionen også kan realiseres i praksis og under en stram tidsplan – der lægges op til, at erfaringer og perspektiver i rummet bringes i spil, f.eks.:
1. Transition & tidsplan: Kan man undgå “big bang”, når kalenderen er låst?
2. Governance & beslutning: Mange kommunalbestyrelser og én fælles retning – hvem har vetoretten?
3. Sikkerhed & compliance: Er et fælles IT-driftscenter en styrke eller en sårbarhed?
4. Økonomi & finansiering: Harmonisering koster – fælles kasse eller “forureneren betaler”?
5. Serviceaftaler & brugeroplevelse: Én SLA, mange forventningssæt – hvem definerer “kritisk?
6. Digital suverænitet & kontrol: Mister man strategisk handlekraft, når man ikke længere ejer?
7. Strategi & innovation: Kan stordrift og standarder sameksistere med lokal innovation?
Den fælles og usikre situation for alle kommunerne gør, at Lars og Thomas på nuværende tidspunkt har mange spørgsmål – og få svar.
Pointen med oplægget er derfor, at vi sammen drøfter præmisserne, finder nye opmærksomhedspunkter og trækker på de mange erfaringer i rummet.
Lars og Thomas ser frem til at få nogle gode råd med på vejen.
Kontakt os på netvaerk@dit.dk, hvis du ønsker at modtage det specifikke program for netværksmødet.