Søger du større indsigt i, hvordan du i praksis arbejder med kontraktstyring og offentlige it-bud?
I netværksgruppen Kontraktstyring og it-udbud får du konkret viden, inspiration og sparring fra ligesidende.
Netværksgruppen arbejder med problemstillinger fra din dagligdag og har fokus på de praktiske aspekter inden for offentlig konkurrenceudsættelse og kontraktstyring af IT.
Det er med andre ord netværksgruppen for dig, som konkret laver anskaffelsen hos den offentlige kunde og dig, som konkret byder på de offentlige opgaver/udbud - samt dig, der efter udbuddet får samarbejdet til at fungere.
Emner, som netværksgruppen vil centrere sig omkring, er:
- It-udbudsprocessen i praksis
- Før udbud:
- Hvad kendetegner dialogen mellem private og leverandører og offentlige kunder?
- Hvordan kan man som offentlig udbyder få leverandørindput uden at komme under beskydning om forfordeling?
- Hvordan kan en leverandør bistå som rådgiver i en udbudssag uden at at gøre sig selv inhabil som mulig tilbudsgiver?
- Eget udbud eller aftræk på rammeaftale, fx SKI?
- Udbud med forhandling eller "traditionelt" udbud?
- Ect.
- Under udbud:
- Tilbudsskrivning/ bid management
- "Forhandling" under udbud med forhandling
- Ect.
- Efter udbud:
- Hvordan styrer jeg min kontrakt i praksis?
- Hvordan planlægger jeg den daglige dialog med min offentlige kunde, ændringer, tvister osv.?
- Hvordan sikrer jeg, at jeg lever op til min kontrakt? Bod eller incitament? Og hvordan håndteres dette i praksis?
- Etc.
Alt sammen set fra "begge sider af bordet" og med en praktisk anvendelig tilgang.
Mulige temaer til netværksmøderne
- Initiativpligten
- Kunde leverandør: godt og dårligt samarbejde, kontraktens rolle i et godt/dårligt samarbejde
- Markedsdialog der er gået godt
- Hvordan beskriver man den gode initiativpligt, hvordan får man det bedste udgangspunkt
- Hvordan går man igennem udbudsprocessen
- Begrebet ”udbuddets genstand” hvad er det egentlig, hvordan får man det udbudsparat/operationaliseret så alle forstår opgaven hvordan bruges afklaringsfasen rigtigt
- Pisk vs gulerod i kontrakter, incitamentsmodeller tolkningen af det
- Aktindsigt
- Typiske fejl fra leverandører set fra Ordregivers side
Til netværksmøderne vil der altid være planlagt masser af sparring og udveksling af erfaringer blandt netværksmedlemmerne. Til tider vil eksterne oplægsholdere inviteres til møderne for at præsentere cases. Der bliver også lagt op til, at netværksmedlemmerne selv præsenterer.
Der påtænkes en ca. 50/50 fordeling mellem offentlige aktører og private aktører, så vi kan få bedst mulige input fra begge sider af bordet.
Som netværksmedlem får du
- 4 årlige netværksmøder inkl. forplejning
- Adgang til et lukket online forum, hvor du finder mødeprogrammer, præsentationer og hvor du kan drøfte videre mellem netværksmøderne
- Invitation til Store Netværksdag – et eksklusivt event for foreningens netværksmedlemmer
- Mulighed for at bibeholde dit medlemskab i netværksgruppen til halv pris, hvis du mister dit job, og indtil du har fundet din næste karrierevej
- Adgang til Dansk IT´s Meet & Inspire medlemsmøder og live webinarer
- Adgang til Videotek med online præsentationer, hvor du kan hente inspiration og tips til dit daglige arbejde
- Medlemsrabat på Dansk IT´s kurser og efteruddannelser
- Medlemsrabat på Dansk IT´s konferencer
- Adgang til den fulde version af planlægningsværktøjet Plandisc
- Invitation til foreningens Årskonference
- Adgang til publikationer
- Mulighed for at dele din egen viden via afholdelse af møder, deltagelse i fagråd, udvalg, publikationer og podcasts