Hvordan kan du bruge Gamification i dit projekt?
Jan Pries-Heje, professor, Roskilde Universitet og Leif Sørensen, direktør, Actee
Gamification kan både nudge ny læring, og gøre det sjovere at bruge dit produkt. I indlægget her vises først en række eksempler på spil en projektleder kan anvende, udviklet på en spilleplatform fra Actee. Her efter fortæller Professor Jan Pries-Heje hvordan man i et stort projekt fra Innovationsfonden har bygget spil der ‘nudger’ til mere bæredygtig adfærd. Baseret på en række eksempler på spil udledes en række generelle principper for hvordan du kan anvende Gamification i dit projekt.
Oplægsholdere
Jan Pries-Heje (Jan PH) er professor i digitalisering og datalogi på Roskilde Universitet. Jan fokuserer på at designe og implementere innovative løsninger på ledelsesmæssige og organisatoriske digitaliserings-problemer. På det seneste har han koncentreret sig om bæredygtig og grøn digitalisering. Tidligere har han arbejdet meget med modenhed og det agile. Jan er også studieleder for Master i Projekt- og Forandringsledelse (MPF) på Roskilde Universitet.
Leif Sørensen er stifter og ejer af Actee – en digital læringsplatform, der bruger spil og simulationer til at styrke kompetencer inden for forandringsledelse, kommunikation og projektledelse. Han har arbejdet med læring og organisationsudvikling i over 20 år og har faciliteret forløb og holder oplæg om brugen af spilbaseret læring.
Leif har en særlig interesse i, hvordan spilbaserede læringsformater kan omsætte kompleks teori til engagerende og handlingsorienteret viden i praksis. Han har desuden medvirket som oplægsholder og keynote-taler ved en række konferencer og seminarer og er forfatter til flere artikler og materialer om læring gennem spil og valgsimuleringer.