Datadeling og 'data literacy' revolutionen [København]
Hør om Erhvervsstyrelsen indsats for at udbrede offentlige data mellem det offentlige og private, samt et oplæg om 'data literacy' og hvilke datakompetencer det kræver af dig som it-professionel
Hør om Erhvervsstyrelsen indsats for at udbrede offentlige data mellem det offentlige og private, samt et oplæg om 'data literacy' og hvilke datakompetencer det kræver af dig som it-professionel
Pris:
Medlemmer: Gratis
Ikke-medlemmer: DKK 785,- (fysisk deltagelse) / DKK 200,- (webinar)
Forhindret i at deltage?
Skulle du blive forhindret i at deltage, efter du har tilmeldt dig arrangementet, bedes du informere DANSK ITs sekretariat på meetinspire@dit.dk, senest dagen inden kl. 16.
Vi forbeholder os retten til at opkræve et "no-show fee" på DKK 200, - i tilfælde af for sent afbud eller manglende fremmøde.
| Event titel | Medlemspris (ekskl. moms) | Ikke-medlempris |
|---|---|---|
|
Fysisk deltagelse
|
0 | 785 |
|
Webinar deltagelse
|
200 |
Husk at logge ind for at opnå medlemsprisen
På dette Meet & Inspire vil vi oven på DANSK ITs Data-konferencen grave dybere i emnet og kigge på to områder, nemlig hvordan der fra politisk side arbejdes med data og dét at gøre data mere tilgængeligt og sidst men ikke mindst skal vi høre hvordan data literacy spiller en væsentlig rolle i udnyttelsen af nye teknologier.
Det er ingen hemmelighed, at organisationer og myndigheder investerer i kompetencer, værktøjer og andet som har til formål at løfte opgaver forbundet med data og nye teknologier. Men der er til stadighed mange virksomheder som kæmper med at få det fulde udbytte og skabt den værdi som er hensigten. Dét ønsker vi at sætte fokus på.
Session #1: Deling af data mellem det offentlig og private
Den første session vil omhandle det politiske fokus på data og særligt offentlige data. Herunder hvordan Erhvervsstyrelsen arbejder med offentlige data, virksomhedsrelaterede aktiviteter omkring åbne offentlige data, tilgængelige offentlige datasæt mv.
Session #2 : The Data Literacy Revolution [Engelsk]
Anden session vil omhandle hvorfor det ikke er nok, blot at investere i data eksperter -og analytikere men hvordan ledelsens rolle er afgørende for at skabe en tværorganisatorisk datadreven kultur.
Oplægget vil lægge vægt på hvordan ledelsen kan blive data literate - altså få de rette kompetencer og færdigheder, såvel som mindset, for at skabe den rette strategi og beslutninger som kan afføde at det datapotentiale som er tilgængeligt bliver udnyttet.
Key take away
Frances Luk er Managing Partner hos AlphaZetta Nordic og samtidig en selvstændig konsulent.
Frances har en Bachelor i Information Technology og en kadidatgrad i Data Science.
Hendes data-orienterede karriere startede ved at hun i 2007 læste en videnskabelig artikel om brugen af data simulering til at udføre test på medicin frem for mennesker og har sidenhen haft en række jobs både som Java udvikler hos IBM, som Data Analyst/Data Warehouse Solution Architect hos Danske Bank, Data Warehouse og Data Analytics Consultant hos Teradata, Lead of QVARTZ Analytics, og i nuværende stilling hos AlphaZetta er hun i færd med at opbygge en global data analytics service.
Frances har altså den rette cocktail af tech og erhvervserfaring mixed med passion og nysgerrighed som sætter skub i hendes arbejde med data.
Vil du læse mere om Frances kan du se det på hendes LinkedIn profil her.
Christoffer Kjældgaard Giwercman kommer fra Erhvervsstyrelsen, hvor han er chef for området Dataservice og Offentlige Data.
Dataservice og Offentlige Data området arbejder for at styrke virksomhedernes vækstvilkår gennem øget udstilling og kommerciel anvendelse af offentlige data samt for at bringe data endnu mere i spil i løsningen af Erhvervsstyrelsens kerneopgaver.
Christoffer er cand.polit (økonom) fra Københavns Universitet og har tidligere haft stillinger i Nykredit, FIH Partners, IT- og Telestyrelsen samt Erhvervsstyrelsen som analytiker og siden teamleder.
Vil du læse mere om Christoffer kan du se det på hans LinkedIn profil her.