IT Service Management

Netværket IT Service Management afdækker, hvordan IT-processer kan understøtte forretningens behov på den mest effektive måde både hvad angår forbrug af ressourcer og leveret kvalitet.

Netværkets overordnede fokus 

  • Lifecycle Management 
  • Service Delivery 
  • Kortlægnings og forbedring af processer
  • Implementering af Service Management herunder roller og ansvar i styringen
  • Information Security Management 
  • Service Asset & Configuration 
  • KPI´er og målinger 
  • Udfordringer i forbindelse med design og udvikling af processer

Udbytte af netværket 

Netværket IT Service Management arbejder med at afdække, hvordan praksis er rundt om i virksomheder og organisationer. Det betyder, at det er cases, og hvordan IT-serviceprocesser bruges i det daglige arbejde, der er omdrejningspunktet for oplæg og erfaringsudveksling i netværket. Forbedringer i drifts -og supportorganisationer diskuteres og vurderes, og udbyttet af dette kan inspirere eller direkte hjembringes til egen organisation.

Netværket henvender sig til 

Målgruppen for netværket IT Service Management er alle, som arbejder med IT-serviceprocesser i deres daglige arbejde. Netværket har en metodisk bred tilgang til emnet, og lader sig inspirere både af ITIL, traditionelle proceskortlægnings- og forbedringstilgange, LEAN, Six-Sigma, Cobit, BPR osv. Der er derfor mange forskellige baggrunde samlet i netværket, hvilket skaber et stærk og differentieret netværk med varierede og procesudviklende erfaringsudvekslinger.

Program for næste møde

Kommende møder

Praktisk Info

Afholdelsessted: Hovedstadsområdet
Antal møder årligt: 4
Tidsrum: 13.00 - 17.00
Pris*: 7650,- 
*Prisen er ex. moms og dækker et års medlemskab af netværket. Det forudsættes, at du er medlem af DANSK IT.

Repræsenterede virksomheder

Aksia IVS, Atlas Copco Business Services Finance, ATP, Bankdata, Capgemini Sogeti Danmark A/S, CSC Airline Solutions Denmark A/S, Dansk Flygtningehjælp, DSV A/S, Københavns Universitet
NNIT A/S, Nordea Liv & Pension, PA Consulting Group, Rigspolitiet - Koncern IT, Scales A/S, TDC A/S, Vejdirektoratet

    IT service Management  ISO/IEC 20000 Foundation - KBH

    Kursus - Torsdag - d. 24/8/2017

    IT service Management ISO/IEC 20000 Foundation - KBH

    Lær, hvordan du matcher dine ITIL-processer op imod ISO/IEC 20000. Du får værktøjer, der synliggør din virksomheds arbejde og kvalitet af ITIL Service Management via ISO/IEC 20000. Kurset fokuserer på, at du personligt opnår højt niveau af viden om ISO/IEC 20000, der matcher certificeringen IT Service Management Foundation Bridge.

    Agil Projektledelse

    Konference - Tirsdag - d. 29/8/2017

    Agil Projektledelse

    DANSK IT byder velkommen til vores årlige konference under fagrådet for Projekt-, Program- og Porteføljeledelse. 

    IT service Management  ISO/IEC 20000 Foundation - KBH

    Kursus - Torsdag - d. 5/10/2017

    IT service Management ISO/IEC 20000 Foundation - KBH

    Lær, hvordan du matcher dine ITIL-processer op imod ISO/IEC 20000. Du får værktøjer, der synliggør din virksomheds arbejde og kvalitet af ITIL Service Management via ISO/IEC 20000. Kurset fokuserer på, at du personligt opnår højt niveau af viden om ISO/IEC 20000, der matcher certificeringen IT Service Management Foundation Bridge.