Netværk: Service Management

Netværket Service Management afdækker, hvordan it-processer kan understøtte forretningens behov på den mest effektive måde.

Udbytte af netværket 

Netværket Service Management beskæftiger sig med, hvordan processer i it og andre støttefunktioner bedst muligt kan bidrage til at understøtte kundernes og forretningens behov.   
 
Som medlem af Service Management-netværket bliver du holdt ajour med den seneste udvikling i metoder, modeller og praksisser inden for serviceprocesser, og du får konkrete input til de udfordringer, du går og tumler med i dit daglige arbejde. 

Netværksmøderne består af faglige oplæg, fx cases om praksis i både medlemmers og eksterne virksomheder, og diskussioner på baggrund af oplæggene. Der er derfor lagt vægt på, at medlemmerne er aktive og investerer i møderne. 

Som netværksmedlem beslutter du, i samarbejde med resten af netværket og facilitator, hvilke emner, netværket skal beskæftige sig med. Derved sikrer vi, at netværket fokuserer på områder, som berører dig i din professionelle hverdag. Dit udbytte af møderne kan således enten være til inspiration eller konkrete tiltag, som kan tages direkte med hjem til din egen organisation. I et fortroligt forum diskuterer og vurderer netværksmedlemmerne forbedringer inden for udvikling, drift og support, hvor også sparring og udveksling af erfaringer er i fokus. 

Emnerne til netværksmøderne kan fx være procesoptimering, frameworks (COBIT®, ITIL®), Service Lifecycle Management, Service Delivery, implementering af Service Management herunder roller og ansvar i styringen og KPI’er og målinger.  
 
Se de tidligere programmer her

Jeg finder det spændende og lærerigt at høre om, hvor andre personer / virksomheder befinder sig rent ITSM-mæssigt. Hvilke områder har de taget fat på, hvor langt er de nået, hvilke erfaringer har de med diverse metoder og værktøjer og så videre.  

Connie Ebert, Change Manager ved. NNIT 

Program for næste møde

Kommende møder

Netværket henvender sig til

Faglig facilitator

Praktisk info

Afholdelsessted: Hovedstadsområdet
Antal møder årligt: 4
Tidsrum: Kl. 13.00 - 17.00

Medlemspris*: 7.650,- 
*Prisen er ekskl. moms og dækker et årsmedlemskab af netværket. Det forudsættes, at du er medlem af DANSK IT. 

Repræsenterede virksomheder: 
Atlas Copco Business Services Finance, ATP, Bankdata, CSC Airline Solutions Denmark A/S, Københavns Universitet, NNIT A/S, Nordea Liv & Pension, PA Consulting Group, Rigspolitiet - Koncern IT, TDC A/S, Vejdirektoratet, Westergaard

Læs DANSK IT's persondatapolitik.


Udvalgte arrangementer


Ansøg om medlemskab af netværket

★ Medlemmerne giver facilitators faglighed 4,5 /5

Hent netværksflyeren om netværket Service Management.