Netværk: It Service Management

Netværket It Service Management afdækker, hvordan it-processer kan understøtte forretningens behov på den mest effektive måde, både hvad angår forbrug af ressourcer og leveret kvalitet.

Netværkets overordnede fokus 

  • Lifecycle Management
  • Service Delivery
  • Kortlægnings og forbedring af processer
  • Implementering af Service Management herunder roller og ansvar i styringen
  • Information Security Management
  • Service Asset & Configuration
  • KPI´er og målinger
  • Udfordringer i forbindelse med design og udvikling af processer

Udbytte af netværket 

Netværket It Service Management arbejder med at afdække, hvordan praksis er rundt om i virksomheder og organisationer. Det betyder, at det er cases, og hvordan it-serviceprocesser bruges i det daglige arbejde, der er omdrejningspunktet for oplæg og erfaringsudveksling i netværket. Forbedringer i drifts- og supportorganisationer diskuteres og vurderes og udbyttet af dette kan inspirere eller direkte hjembringes til egen organisation. 

Faglig funderet facilitator

Netværket ITSM faciliteres af Caspar Miller, Service Management Consultant.
 
Caspar Miller har i løbet af sin karriere arbejdet i grænselandet mellem it og forretningsfunktioner med en stor fokus og interesse for processer og løbende forbedringer. Caspar Miller har fungeret som konsulent og specialist i en række forskellige projekter og er bekendt med rollen som projektleder. 
 
Læs mere om Caspar Miller her

Medbestemmelse

Temaerne for netværksmøderne fastsættes mellem Caspar Miller og netværksmedlemmerne. På den måde har du som medlem stor indflydelse på, hvad netværket skal beskæftige sig med og som berører dig i din professionelle hverdag. 
 
Temaer, netværket tidligere har beskæftiget sig med, er implementering af ServiceNow, Continual Service Improvement og Service Integration and Multisourcing. 
 
Se de tidligere programmer her

Netværket henvender sig til 

Målgruppen for netværket It Service Management er alle, som arbejder med it-serviceprocesser i deres daglige arbejde. 
 
Netværket har en metodisk bred tilgang til emnet, og lader sig inspirere både af ITIL, traditionelle proceskortlægnings- og forbedringstilgange, LEAN, Six-Sigma, Cobit, BPR osv. 
Der er derfor mange forskellige baggrunde samlet i netværket, hvilket skaber et stærkt og differentieret netværk med varierede og procesudviklende erfaringsudvekslinger. 

Mere om It Service Management

Program for næste møde

Kommende møder

Praktisk info

Afholdelsessted: Hovedstadsområdet
Antal møder årligt: 4
Tidsrum: Kl. 13.00 - 17.00

Medlemspris: 7.650,- 
*Prisen er ex. moms og dækker et årsmedlemskab af netværket. Det forudsættes, at du er medlem af DANSK IT. 

Repræsenterede virksomheder: 
Aksia IVS, Atlas Copco Business Services Finance, ATP, Bankdata, Capgemini Sogeti Danmark A/S, CSC Airline Solutions Denmark A/S, Dansk Flygtningehjælpt, DSV A/S, Københavns Universitet, NNIT A/S, Nordea Liv & Pension, PA Consulting Group, Rigspolitiet - Koncern IT, Scales A/S, TDC A/S, Vejdirektoratet

    IT service Management  ISO 20000 Foundation Bridge - KBH

    Kursus - Tirsdag - d. 13/3/2018

    IT service Management ISO 20000 Foundation Bridge - KBH

    Lær, hvordan du matcher dine ITIL-processer op imod ISO 20000. Du får værktøjer, der synliggør din virksomheds arbejde og kvalitet af ITIL Service Management via ISO 20000. Kurset fokuserer på, at du personligt opnår højt niveau af viden om ISO 20000, der matcher certificeringen IT Service Management Foundation Bridge.

    Design Sketching og Grafisk Facilitering

    Kursus - Onsdag - d. 4/4/2018

    Design Sketching og Grafisk Facilitering

    Kurset afholdes i København den 4. - 30. april 2018

    IT service Management  ISO 20000 Foundation Bridge - KBH

    Kursus - Tirsdag - d. 21/8/2018

    IT service Management ISO 20000 Foundation Bridge - KBH

    Lær, hvordan du matcher dine ITIL-processer op imod ISO 20000. Du får værktøjer, der synliggør din virksomheds arbejde og kvalitet af ITIL Service Management via ISO 20000. Kurset fokuserer på, at du personligt opnår højt niveau af viden om ISO 20000, der matcher certificeringen IT Service Management Foundation Bridge.

    IT service Management  ISO 20000 Foundation Bridge - KBH

    Kursus - Tirsdag - d. 9/10/2018

    IT service Management ISO 20000 Foundation Bridge - KBH

    Lær, hvordan du matcher dine ITIL-processer op imod ISO 20000. Du får værktøjer, der synliggør din virksomheds arbejde og kvalitet af ITIL Service Management via ISO 20000. Kurset fokuserer på, at du personligt opnår højt niveau af viden om ISO 20000, der matcher certificeringen IT Service Management Foundation Bridge.

    Design Sketching og Grafisk Facilitering

    Kursus - Mandag - d. 26/11/2018

    Design Sketching og Grafisk Facilitering

    Kurset afholdes i København den 26. november - 17. december 2018