Podcast: Sådan har it-organisationen i Herning Kommune tacklet coronakrisen

I denne podcastepisode får du et indblik i den offentlige sektors erfaringer fra coronatiden. Dansk IT talt med Poul Venø, it- og digitaliseringschef i Herning Kommune. Han fortæller om, hvordan Herning Kommune har klaret coronakrisen på den digitale front.

Herning

I denne episode kan du høre, hvordan it-organisationen i Herning Kommune har håndteret coronatiden med de mange digitale udfordringer - og også muligheder - der har præget dagligdagen.

Rapporten IT i praksis, som Rambøll og Dansk IT netop er udkommet med, viser, at 71 procent af toplederne i den offentlige sektor vurderer, at produktiviteten er steget eller har holdt sig på samme niveau som før corona-nedlukningen, mens kun lidt over hver fjerde leder har oplevet en produktivitetsnedgang.

Der er dog også områder, hvor det er gået knap så godt under coronakrisen. Bl.a. svarer 44 procent af lederne, at de udviklingsorienterede processer og opgaver har været svære at holde i gang.

For at få et indblik i de konkrete erfaringer i den offentlige sektor har Dansk IT talt med Poul Venø, it- og digitaliseringschef i Herning Kommune. Han giver her et indblik i, hvordan en kommune som Herning har klaret sig i coronatiden.

Medvirkende:
Poul Venø, it- og digitaliseringschef i Herning Kommune

Hør podcasten:


Mere om rapporten IT i praksis 2020-21.