Dansk IT afholder foreningens første fuldt digitale generalforsamling: Her er den nye bestyrelse

Foreningen der i 2019 rundede de 10.000 medlemmer, afholdte tirsdag d. 31. marts deres første fuldt digitale generalforsamling. Generalforsamlingen blev afholdt via Zoom, og havde mere end 112 tilmeldte deltagere til arrangementet.

Dansk IT afholdt i denne uge generalforsamling, for første gang som forening med over 10.000 medlemmer. Generalforsamlingen blev afholdt digitalt via mediet zoom, hvor flere end 70 medlemmer deltog med spørgsmål og kommentarer.

I forbindelse med generalforsamlingen konstituerede foreningens bestyrelse sig på ny – Det bliver med to nye medleMmer da direktør for Copenhagen Fintech Thomas Krogh-Jensen og Rolf Heide-Ottosen, management konsulent hos Implement Consulting Group fik plads ved bordet.

En række tidligere bestyrelsesmedlemmer opnåede også genvalg, heriblandt Tine Løvstrand, selvstændig informationssikkerhedskonsulent, Per Ahlmann Andersen, Senior Director hos Carlsberg Group, Henrik Brix, CIO hos Favrskov Kommune og formand for KITA, Jacob Hallager, Senior Director hos SAP og Pernille Geneser, CIO hos STARK.

Bestyrelsesmedlem og mangeårigt aktivt medlem af Dansk IT Per Tejs Knudsen, CEO for cBrain, måtte i forbindelse med generalforsamlingen udtræde af bestyrelsen, da han havde siddet i bestyrelsen i de maksimalt tilladte tre perioder. I den forbindelse fik Per mange virtuelle klapsalver og tak med på vejen.

Ligesom i det forgagne år er det Lisa Herold Ferbing, der er formand for bestyrelsen, mens Michael Ørnø og Line Ørskov begge fortsætter som næstformænd.

Dansk IT's nye bestyrelseser nu således ud:

• Lisa Herold Ferbing, professionelt bestyrelsesmedlem, selvstændig ledelsesrådgiver (formand)
  • Michael Ørnø, direktør, Statens It (næstformand)
  • Line Ørskov, direktør, Quarterly Analytics (næstformand)
  • Pernille Kræmmergård, direktør, Digitaliseringsinstituttet
  • Per Ahlmann Andersen, senior director, Carlsberg Group
  • Henrik Brix, it- og digitaliseringschef, Favrskov kommune
  • Pernille Geneser, CIO, STARK
  • Tine Tuxen Løvstrand, selvstændig informationssikkerhedsrådgiver, TineTuxen aps
  • Jacob Hallager, senior director, SAP
  • Anne-Sofie Rosbjerg Touray, afdelingsdirektør, Jyske Bank