Hvordan bliver vi bedre til at løse problemer?
Til årets sidste netværksmøde kiggede netværksgruppen nærmere på metoder og praktiske øvelser til at finde og fjerne årsager til fejl og træffe bedre beslutninger for at undgå fremtidige fejl.
Anders vil fortælle om menneskelige, organisatoriske og adfærdsmæssige aspekter, når organisationer skal være bedre til at løse problemer og reducere risici.
v. Anders Damkjær Møller, Velliv
Unified Service Management
USM er en metode med en simplere tilgang til service management end div. best practice frameworks som ITIL o.lign., som fokuserer mest på de praktiske elementer.
Dagens oplæg er af Jan van Bon, som har årtiers erfaring inden for ITSM, har været med til at skrive nogle af bøgerne til de tidligere versioner af ITIL og været involveret i den internationale bestyrelse for itSMF.
Jans oplæg foregår online, og I oplever oplægget sammen med foreningens netværksgruppen ”Service integration and multisourcing”.
Jans oplæg er online, men hans kollega Pieter Hoekstra er i København og vil derfor deltage fysisk i USM-workshoppen.
Temaet for dagen er Strukturering og genbrug af viden med Knowledge-Centered Service (KCS).
Caspar Miller, procesarkitekt, DSV Panalpina A/S (facilitator for netværket), vil holde et oplæg om ”Bedre service på kortere tid gennem en struktureret tilgang til genbrug af viden”. Caspar vil blandt andet komme ind på teorien bag KCS (Caspar er selv akkrediteret underviser) for at sætte scenen og han vil derefter fortælle lidt om, hvordan DSV har gjort i praksis, og hvor langt de er nået med det.