Netværk: Service Management

Netværket Service Management afdækker, hvordan it-processer kan understøtte forretningens behov på den mest effektive måde.

Udbytte af netværket 

Netværket Service Management beskæftiger sig med, hvordan processer i it og andre støttefunktioner bedst muligt kan bidrage til at understøtte kundernes og forretningens behov. I et fortroligt forum diskuterer og vurderer netværksmedlemmerne forbedringer inden for udvikling, drift og support, hvor også sparring og udveksling af erfaringer er i fokus.   
 
Som medlem af Service Management-netværket bliver du holdt ajour med den seneste udvikling i metoder, modeller og praksisser inden for serviceprocesser, og du får konkrete input til de udfordringer, du går og tumler med i dit daglige arbejde. 
 
Netværksmøderne består af faglige oplæg, fx cases om praksis i både medlemmers og eksterne virksomheder, og diskussioner på baggrund af oplæggene. Der er derfor lagt vægt på, at medlemmerne er aktive og investerer i møderne. 
 
Som netværksmedlem beslutter du, i samarbejde med resten af netværket og facilitator, hvilke emner, netværket skal beskæftige sig med. Derved sikrer vi, at netværket fokuserer på områder, som berører dig i din professionelle hverdag. 
 
Dit udbytte af møderne kan således enten være til inspiration eller konkrete tiltag, som kan tages direkte med hjem til din egen organisation. 
 
Emnerne til netværksmøderne kan fx være procesoptimering, frameworks (COBIT®, ITIL®), Service Lifecycle Management, Service Delivery, implementering af Service Management herunder roller og ansvar i styringen og KPI’er og målinger.  
 
Se de tidligere programmer her

Mulighed for et prøvemøde

Er du interesseret i netværket men usikker på, om det er det rette for dig? Du har mulighed for at deltage gratis i et prøvemøde, hvor du kan opleve, hvordan et netværksmøde forløber, møde facilitator og de resterende netværksmøder og derved blive klogere på, om det er det rette forum for dig. 

Vi henstiller til, at du har undersøgt muligheden for finansiering af et evt. medlemskab af netværket inden mødet. Skriv til Netværksafdelingen på netvaerk@dit.dk for at høre mere. 


Jeg finder det spændende og lærerigt at høre om, hvor andre personer / virksomheder befinder sig rent ITSM-mæssigt. Hvilke områder har de taget fat på, hvor langt er de nået, hvilke erfaringer har de med diverse metoder og værktøjer og så videre.  

Connie Ebert, Change Manager ved. NNIT 

Program for næste møde

Kommende møder

Netværket henvender sig til

Faglig facilitator

Som netværksmedlem får du

Praktisk info

Afholdelsessted: Hovedstadsområdet
Antal møder årligt: 4
Tidsrum: 13.00 - 17.00

Pris: 

  • Medlemskab af DANSK IT og netværket ITSM kr.: 9.235,- ekskl. moms per år. 

  • Er du allerede medlem af DANSK IT, koster medlemskab af netværket ITSM kr.: 7.650,- ekskl. moms per år.

  • Er du medlem af Finansforbundet, kan du blive medlem af netværket ITSM til kun kr.: 1.000,- ekskl. moms det første år. Herefter koster medlemskabet kr.: 7.650,- ekskl. moms per år.

  • DANSK IT har en række virksomhedsaftaler, hvori medlemskab af et netværk indgår. Skriv til netvaerk@dit.dk for høre, om din virksomhed har en aftale med DANSK IT.  


Repræsenterede virksomheder: 
Atlas Copco Business Services Finance, Bankdata, Københavns Universitet, NNIT A/S, PA Consulting Group, Rigspolitiet - Koncern IT, Vejdirektoratet, Velliv - København, Westergaard.

Læs DANSK IT's persondatapolitik.


Sevices

Artikel - Mandag - d. 14-1-2019

Service Management

Øg dine kompetencer inden for områder som ITIL®, IT Service desk og IT Service Management.
Netværk ITIL

Meet & Inspire - Mandag - d. 11-3-2019

Netværksmøde om sammenhæng mellem metoder og frameworks i ITSM

Deltag gratis i netværksmødet for IT Service Management og se om netværket er noget for dig.

Ansøg om medlemskab af netværket

★ Medlemmerne giver facilitators faglighed 4,5 /5