Generalforsamling 2020 og debat om Cybersikkerhed

Dansk IT afholder sin 62. ordinære generalforsamling den 31. marts 2020 kl. 16.00 – 18.30 i foreningens nye medlemslokaler på Vermundsgade 38C, 2100 København Ø.

På generalforsamlingen vil formand Lisa Herold Ferbing berette om året, der er gået og adm. Direktør Rikke Hvilshøj vil med fremlæggelse af budget samt planerne for 2020 give dig indsigt i, hvor Dansk IT er på vej hen.

Efter den mere formelle afvikling af generalforsamlingen inviterer vi til oplæg og debat:

Den digitale trussel: Gør vi det godt nok?

I år vil vi på Dansk IT’s generalforsamling sætte fokus på cybersikkerhed og det stigende trusselsbillede i en ustabil verden. Kina, Rusland, Iran og Nordkorea har alle sat turbo på deres digitale våbenprogrammer og blander sig i stigende grad i Vestens foretagender, både ved politiske valghandlinger og ved cyberangreb på vestlige konkurrerende virksomheder.

I Danmark er det Center for Cybersikkerhed, CFCS, under Forsvarets Efterretningstjeneste der har ansvaret for at sikre Danmark mod udefrakommende angreb mod vores digitale infrastruktur. Men gør vi det egentlig godt nok? Det vil vi i Dansk IT gerne undersøge nærmere, og derfor har vi inviteret Mark Anthony Fiedel, analysechef hos CFCS med ansvar for trusselsvurderinger og undersøgelsesrapporter til at fortælle om deres arbejde med at sikre Danmark.

CFCS skal dog ikke være ene om at male billedet – Efter oplægget byder vi op til debat, når Dansk IT’s egen Thomas Kristmar, mangeårig cybersikkerhedsekspert, træder ind i panelet og udfordrer CFCS på deres selvforståelse.

Hvert medlem vil modtage indkaldelse til generalforsamling skriftligt senest tre uger før afholdelse. Indkaldelsen vil indeholde dagsorden, regnskab og oversigt over kandidater til bestyrelsen.

Praktisk info

Dansk IT: Vermundsgade 38C, 2100 København Ø

Dato

31. marts 2020