Den moderne IT-support

Lær teknikker til at forkorte sagsbehandlingstiden, minimere ”ping-pong”-sager og skabe bedre brugeroplevelser gennem en god dialog. Du lærer også at forstå, hvad den enkelte bruger har behov for – både hvad angår sagsløsning og kommunikation

Om kurset

På kurset Den moderne IT-support bliver du klædt på i mødet med forskellige personlighedstyper, og hvordan du kommunikerer bedst til disse. Du bliver klædt bedre på til arbejdet i en IT-support og får nogle helt konkrete værktøjer, du kan gå hjem og implementere i din dagligdag. Kurset er målrettet teamledere og medarbejdere inden for IT Supporten, der ønsker at styrke deres faglige profil med viden og værktøjer inden for IT Service området.  

På to dage tager vi jer igennem:

Dag 1: 

Den velfungerende IT-support

  • IT-supportens opgaver
  • Komponenter i den gode brugeroplevelse
  • Udfordringer og faldgruber i IT-supporten

Den gode sagshåndtering

  • Typer af sager
  • Sådan forkorter man sagsbehandlingstiden
  • Den gode incident-håndtering
  • At undgå at få eskalerede sager retur
  • Den gode sagslukning

Videndeling i IT-supporten

  • Knowledge management i IT-supporten
  • SOKA-modellen til god videndeling
  • Sådan bygger man videndeling ind i sagsbehandlingen
  • Sådan bruges videndeling i jeres eget system

Dag 2: 

God kommunikation

  • Introduktion til god kommunikation
  • Grundprincipper for den gode brugeroplevelse
  • Enkle teknikker til at sikre brugerfokus
  • Tricks til at skabe bedre dialoger i enhver samtale, skriftlig kommunikation eller fysisk møde med brugere
  • Profiltyper og god IT-support
     

De tre profiltyper og deres adfærd

  • Fokus, motivation, stemmestyring og ordvalg hos de enkelte typer
  • Tilpasning af kommunikation til profiltyper
  • Samtaleteknikker til at påvirke de forskellige profiltyper positivt, herunder empatisk, ansvarsfuld og rationel kommunikationan

Underviser

Hvad indebærer et firmakursus

Kursus - Grundlæggende IT - Dansk IT

Grundlæggende it: Få styr på de vigtige teknologier og begreber

Opnå overblik over it og digitalisering, forstå kernebegreberne og værktøjerne inden for it og bliv i stand til at tale om it i din egen organisation. Som deltager på kurset opnår du en grundlæggende it-forståelse, og kommunikationen med resten af organisationen herunder it, styrkes. Du bliver derfor en digital medspiller.
Kursus: Kom godt i gang med beredskabsplanen

Kom godt i gang med beredskabsplanen 

Hvordan skriver man en beredskabsplan, hvad skal den indeholde, og hvordan træner man i den? Er det spørgsmål, du sidder med, så er du det rette sted. Kurset består af to kursusdage med et par ugers mellemrum, hvor du selv får tid til at arbejde med jeres plan. Du vil gå fra kurset med et godt udgangspunkt til en færdigberedskabsplan, så I er klar, hvis/når jeres organisation bliver ramt. 
Kursus - Generativ AI - Dansk IT

Grundlæggende ChatGPT

ChatGPT og Generativ AI er på alles læber. Hvor starter man, hvad kan det bruges til og hvad skal man være opmærksom på i brugen af kunstig intelligens? På dette endagskursus hjælper vi dig godt i gang. Efter kurset vil du være i stand til at inddrage ChatGPT i dit arbejdsliv og komme i gang med at udnytte de mange muligheder teknologien byder på.