Dette kursus tager afsæt i Business Process Management (BPM), der har fokus på at forbedre og effektivisere virksomhedens processer. Du får bl.a. en række metoder, værktøjer og best practices indenfor procesoptimering, så du efter endt kursus kan overføre din læring direkte til praksis.

Udbytte

build
Du får en grundig forståelse for BPM-metoderne og værktøjerne samt hvordan man kan prioritere, monitorere og styre kontinuerlige procesforbedringer
pan_tool
Du får afprøvet de væsentligste dele af metoden ”hands-on” på en konkret case, og du får gode råd og erfaringer om best practise

account_tree
Du får metoden og de tilhørende værktøjer samt Devoteams koncept for styring af procesoptimering, som du kan tage med tilbage til din organisation mhp. at modne jeres evner til procesoptimering
keyboard
Du får svar på hvilke processer, der kan automatiseres, og hvordan du udnytter samspillet med AI

Kursets indhold

Med BPM-kurset får du indsigt i, hvordan man kan arbejde systematisk med at forbedre organisationens processer. Du bliver introduceret til BPM og de forskellige elementer, der indgår i denne metode – og du lærer, hvordan man procesmodellerer og -optimerer.

På de to kursusdage kommer du bl.a. igennem følgende:

  • Introduktion til BPM – og andre beslægtede procesoptimeringsmetoder (skoler)
  • BPM – trin-for-trin
  • Hvad er BPMS – hvordan kan systemerne understøtte BPM?
  • Hvordan udvælges processerne?
  • Proceskortlægning og -diagrammering
  • Procesanalyse
  • Procesoptimering
  • Afrapportering, prioritering og styring

Undervisningsform

Undervisningen er varieret og bliver præget af undervisernes egne erfaringer og værdifulde råd fra konkrete opgaver.
Kurset er tilrettelagt med henblik på at opnå størst mulig læring og indeholder både inspirationsindlæg, deltagernes egne refleksioner og praktiske øvelser.

Kursusmaterialet er på dansk, og undervisningen foregår på dansk.

Målgruppe

Kurset henvender sig til personer, der skal arbejde med BPM og har brug for at vide, hvordan man kommer i gang med proceskortlægning og -analyse og videre til de gode idéer til procesoptimering bl.a. ved brug af it.

Det kan være f.eks. projektledere og projektdeltagere i procesoptimeringsprojekter samt it-arkitekter og forretningseksperter. Kurset er relevant for både specialiser og generalister samt ledere med ansvar for forretningsgange, der gerne vil vide, hvordan der konkret arbejdes med kontinuerlige procesforbedringer.

Kurset kræver ingen særlige forudsætninger.

 

Firmakurser

Dette kursus tilbydes også som et firmakursus, der tager udgangspunkt i din organisations ønsker og behov.

Er I flere fra samme virksomhed, der har behov for kompetenceudvikling, så er et firmakursus den rette løsning, der kan skabe fælles fundament og økonomisk besparelse. 


Datoer 

Er du interesseret i kurset? Send en mail til kursus@dit.dk, så kontakter vi dig, når der er nye datoer eller mulighed for firmakurser.

Underviser
Benedikte Ehlers, Expert Director, Devoteam

Benedikte har over 30 års erfaring som ledelseskonsulent inden for områderne strategi, digitalisering og analyse og har rådgivet store danske kunder og har omfattende erfaring med store strategi- og analyseopgaver. Hun har desuden +25 års erfaring med Business Process Management, har gennemført over 100 procesanalyser inden for den offentlige sektor og har undervist i BPM for en lang række kunder. Benedikte er en erfaren og passioneret underviser, som formår at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

Underviser
Emil Maintz, Lead Consultant, Devoteam

Emil har syv års erfaring som konsulent og leder inden for områderne digitalisering, service management og forretningsudvikling. Emil har fokus på innovativ brug af it, som er yderst relevant ift. BPM og procesoptimering. Han har som rådgiver og underviser fokus på, hvordan kunstig intelligens kan automatisere og understøtte forretningen. Med en baggrund i samspillet mellem IT og forretning formår Emil at realisere behovet i forretningen med sine analytiske evner og forståelse for effektiv it-understøttelse.

Praktisk info, afbestillingsregler m.m.