Min Sag - mere end digital aktindsigt
* Nicolai Eisenreich Mortensen, digitaliseringskonsulent, Silkeborg Kommune
Med lancering af selvbetjeningsløsningen Min sag kan hver enkelt borger i Silkeborg Kommune fremover læse med i sin sagsbehandling hjemmefra. Beskæftigelsesafdelingen og Borgerservice er inkluderet i løsningen og en implementeringsplan betyder at resten af de borgersagsbærende afdelinger i Silkeborg Kommune har implementeret løsningen med udgangen af 2019. Borgerne har med Min sag mulighed for at anmode om en digital aktindsigt, og dermed få adgang til dokumenter, journaler og sager via deres digitale postkasse indenfor få timer. Min sag er ikke ”bare digital aktindsigt”. Kombinationen af ændrede arbejdsgange, robotteknologi, adgang til ”alt” og adgang med det samme gør løsningen og visionen unik. Hør hvordan ’Min sag’ er blevet udviklet i Silkeborg Kommune med fokus på borgernes behov. Hvordan har borgerne taget i mod løsningen og hvilke initiativer har de taget i Silkeborg Kommune for at få borgerne til at bruge løsningen aktivt.